Sidor

fredag 10 augusti 2012

Ny look

På kvällen i onsdags satt jag och navigerade runt bland inställningarna och mallarna till bloggen. Det resulterade i ett nytt utseende. Att kunna byta look här var ju ett av mina små projekt. Det är lite läskigt fortfarande att trycka på olika knappar för olika saker. Kanske allt försvinner, nej det ska det väl inte göra, men man vet ju inte om det funkar som man tror. Vad som hände med utseendet på bloggen för några dagar sedan har jag fortfarande absolut ingen aning om... Eftersom den nu bestämt sig för att se ok ut igen så släpper jag det.

Ännu så länge är det lite svårt att se hur vädret tänkt bli idag, lite kallt var det när jag var ute med Mimmi för en stund sedan. Någon strand blir det inte. Jag har annat att pyssla med, så här när det snart är dags att återvända till jobbet. Vi har fixat en hel del i olika delar av huset, så det är väl dags att "knyta ihop" det nu. Avsluta för denna gången och plocka ihop de verktyg och redskap som har blivit kvar framme, som lite eftersläntrare. Tavlor och gardiner ska upp igen. Tavlorna måste jag hitta nya platser till, då vi möblerade om i det rum där tavlorna tagits ner. Det blir ett litet projekt i sig. Egentligen har det varit ett pågående projekt, sedan vi var färdiga med målningen och möblerna var satta på sina nya platser.

Det ser rätt snyggt ut med vita orörda väggar, därför bär det lite emot att bryta det och sätta upp på väggarna. Samtidigt vet jag att då de väl är på plats ser det lite mer ombonat och trivsamt ut.

Det fick bli en tredje omgång med färg på hallsoffan. Det får räcka ännu så länge. Nu har jag satt tyget på sitsen och lagt kuddarna på plats. Kanske det kan bli ett foto under dagen.


Här kommer något helt annat. En bild på en nytrimmad Mimmi. Just nu är hon inte nytrimmad, men det är definitivt dags. Mimmi är familjens norwichterrier, en underbar liten hund. Det är Mimmi som ligger och vilar längst ner på varje sida. Då är hon runt tio veckor, liten hund.

Nej, nu är det dags att ta tag i panelen i trappan och slutföra målningen där. Jag började måla igår, men färgen tog slut och jag fick vänta till bilen kom hem innan jag kunde åtgärda det.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar