Sidor

tisdag 7 augusti 2012

Åter till ordningen...

Jaha, då var ordningen återställd. Jag har ingen aning varken om hur det blev fel eller hur det blev rätt. Därför nöjer jag mig med att det är som det ska nu. Kanske hade jag för bråttom, så datorn inte hann "tänka" klart. Huvudsaken är att det funkar som det ska.

Idag har jag målat soffan i hallen en andra gång. Det var klurigare än jag trodde med alla pinnar och mindre ytor som ska täckas med färg, så jämnt som möjligt. Frågan är om det måste bli en tredje gång? Jag avvaktar tills den torkat.

Hjälp med målningen har inte saknats, varken igår eller idag. Soffan är nu vit och lätt luden. Våra tre katter har passande nog lite vita slingor i sina mörka svansar, bytt bytt.

Sessan sover mest nu så här i slutet av dräktigheten, men hon och något inom henne vaknar så fort jag tar fram målarpenslarna. Ofta går det bra, fast ibland har jag tvingats stänga in henne och de andra katterna, då det har blivit lite för intensivt kelande med mig och det jag målat.

Hon är rund och gó nu lilla Sessan. Så här långt har hon gått upp mellan 900 gram och ett kilo. Det blir spännande att se hur många bebisar hon får.


En liten trött Sessan, som somnat mitt i leken, bokstavligen talat. Här är hon fem veckor. Bollen inne i denna leksak var väldigt rolig för en liten katt att jaga, så rolig att hon blev trött mitt i lek och leksak. Tyvärr lyckades jag inte riktigt fånga när hon var på väg in i sömnen, när hon kämpade emot. Ögonen som sakta stängdes, för att direkt tvingas upp igen. Hon ville ju gärna fortsätta leka, det var så kul. 


Några fynd från under vår "avklädda" altan. Maken har bestämt att vi ska byta golvbrädor på altanen. Han har helt rätt, det behövs verkligen. Nu är hela golvet borta och då passade det bra att rensa under. Det låg förvånansvärt få saker där under. Dessa hade nog ramlat mellan golvet och husväggen, sedan blivit liggande. Vi har ett rätt rejält lager natursingel under, för att slippa ogräs där. Dessa små stenar är inte helt olika singeln som ligger där, bara lite större och blankare.

De nya brädorna är beställda, men har inte kommit än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar