Sidor

fredag 10 augusti 2012

Hallsoffan

Här kommer utlovad bild av nymålad hallsoffa. Tidigare hade jag tyget draperat över hela soffan. De målade delarna var slitna, gulaktiga och skavda. Tyget är det samma, nu är det bara tillklippt för att passa att klä dynan med. Jag har inte häftat fast det, av flera orsaker. Dels älskar katterna att ligga på denna soffa, med eller utan klädsel, då vill jag kunna tvätta tyget och stryka till det, för att lite enkelt fräscha upp looken. Dels har jag andra tyger jag brukar byta med, efter årstid eller högtid. Då byter jag även kuddfodralen till något passande Jag har några jag växlar mellan, ett enkelt sätt att hitta lite variation i vardagen.

Tyget och kuddvaren kommer från Nyblom- Kollén. Det är kanske lite svårt att se exakt hur tyget ser ut, men det är rosarandigt, precis som kuddarna.

Det vore nog bra att plocka fram lite häftstift att fästa tyget med i alla fall, så det ligger mer stabilt på plats, samtidigt som det är lätt att ta bort och att byta, vid behov.


Givetvis var soffan upptagen då jag skulle fotografera. En trött Sessan låg där. Hon tyckte nog att jag störde henne lite när jag kom med kameran. Här sträcker hon ut sig i sin fulla längd. Lite rundning av magen kan man se.


Nu hoppade hon ner och gick bort och kelade med matte istället.

Vår fina spegel, som står bakom soffan, ska vi sätta upp snart igen. Det är min bror som gjort iordning den av ett gammalt fönster. Vi tycker jättemycket om den.

Hoppas på en fortsatt bra dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar