Sidor

fredag 27 juli 2012

Sommar

Lite väder igen, men vilket härligt sommarväder vi fått. Jag har varit på stranden tre dagar i rad. Dessförinnan hade jag inte varit på stranden, för att sola, alls i år. Man får passa på att njuta av solen och värmen nu.

Jag älskar att läsa, både med ögon och öron. Det brukar bli en blandning av lyssnarböcker och vanliga böcker. Lyssnarböcker är bra, för man kan förena nytta med nöje då man läser dem. Samtidigt som man lyssnar kan man promenera, diska, stryka, laga mat, måla, ja väldigt många saker. På stranden blir det vanliga böcker, att läsa med ögonen. Det är så bra, för då känns det som om jag gör två saker samtidigt, jag läser och jag solar.

I förgår på stranden läste jag ut en väldigt trivsam och lättläst bok, "Potensgivarna". Författaren till denna bok, och fler därtill, heter Karin Brunk Holmqvist. Tidigare i våras läste jag min första bok av henne, "Rapsbaggarna", även den en härlig bok. Båda dessa böcker är skrivna med kärlek, värme och en hel del humor. Jag kan verkligen rekommendera dem. Det ligger ytterligare en av samma författare i bokhyllan och väntar, "Kaffe med musik". Fast den får vänta lite till, jag har en annan, helt annan genre och författare, på gång på stranden nu. Då jag inte är där, är det målning som väntar och då har jag en lyssnarbok i öronen.

Här ser lite mulet ut ännu så länge, så då frukosten är avklarad får jag ta tag i målningen av de dörrar, på övervåningen, som jag har kvar. Sen är det bara att vänta och se om det klarnar upp under dagen och då kan jag nog inte låta bli att åka till stranden en liten stund.


Det är inte här vi brukar bada. Men väl en bild från en del av vår vackra skärgård.

Ha en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar