Sidor

lördag 14 juli 2012

Honey till Puh

Idag har den tredje lilla kattungen flyttat. Hennes vikt för dagen, 13,5 veckor gammal, är 1473 g. Hon har hela tiden varit minst i kullen och är fortfarande det. Det känns så tyst och tomt. Nu har vi bara en liten kvar (hon som varit störst i denna kullen hela tiden) och hon flyttar om lite mer än en vecka.

Honey, som flyttade idag, kommer att bo ihop med Puh :-). Visst måste det väl vara så att Puh älskar Honey (honung). En underbar familj väntar på denna lilla tjej. Hur mycket Puh har väntat återstår att se. Puh kommer också från vår uppfödning, en ljuvlig katt. Han var lite äldre då han flyttade, så man lärde känna honom på ett annat sätt. Hur många gånger han höll på att få oss att falla för honom, bokstavligt talat, vet jag inte. Han kastade sig för våra fötter och skulle bli kelad med, helst nyss. Även om man försökte fortsätta att gå, kliva över honom, var han snabbt ikapp och kastade sig för fötterna ännu en gång. Till slut var det inget annat att göra än att stanna upp och ta en gosestund, Puh hade tid en stund just då. Han är fortfarande likadan.



Detta är Honey.

Jag ska leta och se om jag kan hitta någon bild på Puh också. Lite tveksam är jag till om vi har någon digital bild på honom. Dessvärre gick nog de flesta förlorade för några år sedan då vår dåvarande dator kraschade.

Jag tror minsann att det lyckades! Denna bild kommer från min hemsida och det är en av mina favoritbilder. Ja, motivet alltså, för kvalitén är absolut inte den bästa. De hade busat runt och, på kattungars vis, blivit trötta mitt i leken. Från början hade vi en växt i denna krukan, det syns lite svaga spår av den till vänster.  

Kattungarna på bilden är Ludde, Puh och Ventu. De är födda 2004.




LYCKA TILL med Honey önskar vi er!

1 kommentar:

  1. Oh, det låter ju som Ester. Hon är makalös med att kasta sig framför våra fötter för att bli kelad. Speciellt när vi varit iväg en längre stund. Gosiga katter! Kramen

    SvaraRadera