Sidor

onsdag 27 juni 2012

Oj, idag igen...

God morgon. Jag gör ett nytt försök. Det sägs ju att repetition är kunskapernas moder, jag har nu tänkt att jobba utifrån detta påstående. Vi får väl se vad jag kommer ihåg och vad jag får ihop idag.

Bilderna lyckades jag få in. Till slut kom de till och med i rätt ordning, trots att jag lagt ett fel först. Jag har ingen aning om hur men det funkade. Det enda som inte riktigt ville sig var att jag försökte byta ut ett foto, det gick inte trots flera olika försök. Jag raderade till och med inlägget, men inte bilden... Något att lära.

Idag kommer bilder på resten av Yaminas kull. Denna gång är det tjejerna, då de är två och en halv vecka och nio och en halv vecka. Ja, det blir ett Ozzykort också, som avslutning.

 S*Va-lehtos Happiness eller Happy, som vi kallar henne. Hon är blåtabby. Det innebär att hon är blå (i våra ögon grå) i masken, med ränder (tabby). Ovan är hon 2,5 veckor, nedan 9,5 veckor.

S*Va-lehtos Holiday eller Holly, som hon kallas hos oss. Denna lilla dam är brun. Det betyder egentligen att hon är svart i sin maskfärg.

 S*Va-lehtos Honey eller bara Honey kort och gott. Hon är också blåtabby precis som Happy.
På fotot här nedan har vi en bild på Ozzy. Han är bruntabby, vilket helt kortfattat innebär att han är brun(eg svart) med ränder.

2 kommentarer:

  1. Det blir ju jättebra, det här. Det kommer gå galant. Jag kommer dock väldigt gärna och hjälper dig igen. Jag lär mig säkert en massa på kuppen. Man kan aldrig lära för mycket :)
    Säg bara till. Kramen

    SvaraRadera
  2. Ja tack, det vill jag jättegärna. Nu har jag börjat skrapa lite på ytan. De "moment" du visade tränar jag
    på:-).

    Ha det gott.
    Kram

    SvaraRadera