Sidor

lördag 8 december 2012

Snö, snö, snö...

Vintern har oss i ett fast grepp. Visst ger det en känsla av jul, fast det är både kallt och ruggigt. Inte kan man gå i skogen heller. Skogarna har intagits av inbitna skidåkare... På gångbanorna är det dåligt skottat och vägabanan saltad, inte roligt för små hundtassar. Halt är det också.


Nej, något bra måste man väl försöka hitta med detta. För det är ju absolut inget man kan påverka, utan det är bara att "gilla läget". Jag får väl gå tillbaka till att det ser ljusare ut ute och känslan av jul. I vissa lägen är det riktigt vackert med snö.


Lite grönska i allt det vita.


Här är två som vet hur man hanterar vintern.


Då denna kullen precis fötts och vi kunnat konstatera att det var tre små killar, började jag så smått fundera på namn. I vanliga fall brukar jag följa alfabetet, men här blev jag lite sugen på att döpa efter ett tema. Det löste sig i en kombination. Det var dags för bokstaven I och jag tyckte det passade med tre musketörer. Alltså blev det I am Athos, I am Porthos och I am Aramis.

På den övre bilden är det Athos som syns i förgrunden, på den nedre är det Porthos som syns bäst. De är blåtabby båda två, men de är olika i ansiktet. Så det är inte så svårt att se skillnad på dem. Dessutom är de olika i sina markeringar, det vita på fötterna.


Nej, nu är det dags att gå ut en sväng med Mimmi. Egentligen tycker jag väldigt mycket om att vara ute. Så därför trotsar jag mig själv och går ut och tar en långpromenad med Mimmi, trots snön. Det är bara att bita ihop och klättra runt på byns trottoarer. Motion ger det i alla fall. Att komma ut i friska luften ger dessutom så härlig ny energi.

Ha en underbar lördag. Ett gott råd: Om energin tryter för en stund i juljäktet, ta en promenad om så bara runt kvarteret. Det ger energi.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar