Sidor

torsdag 13 december 2012

Porthos

Nu har även "Tvåan", Porthos hittat sitt eget hem. Han kommer att få det jättebra. Just nu känns det lite tomt efter honom.


Här ligger han och tar igen sig en liten stund i väntan på nya matte. Bortsett från sina människor ska han också dela hem med två stora hundar. Jag undrar om han kommer att räkna dem till samma art som Mimmi? Eller har han möjligen sett Mimmi som en katt med ett konstigt läte? Hans mormor, Yamina, tycker definitivt att det är Mimmi hon har mest gemensamt med just nu. Och eftersom Yamina varit lite irriterad på de andra ett tag lutar det nog att de är hundar båda två.

Hon är så söt när hon tittar på Mimmi, då Mimmi ligger och rullar runt, sen gör hon likadant. För att strax efter sträcka ut sig med en blick som tycks säga "ja, det är så vi hundar gör". Nu när kattungarna börjat flytta kanske hon återgår till sitt kattliv. I vilket fall som helst är hon väldigt förtjust i Mimmi.

Vi önskar Porthos och hans nya familj LYCKA TILL!



En ny leksak, vad roligt!


Maken höll på att sortera lite papper och hade då tömt denna tidskriftsamlare. Kul, tyckte Porthos.


 Lite trött efter en stunds snurrande i den nya lekplatsen.


"Så rutigt det blev."

Jag måste ju ha en julbild med också. En till av mina "lysande" bilder. Katten blundar och fokus är väl någonstans borta i hörnan. Golv fick jag väl med endel också... Och inte ser den väl arrangerad ut... eller? Hmmm. Jag tränar vidare :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar