Sidor

tisdag 16 augusti 2011

Nytt läsår och lite annat

Nu har det redan gått två arbetsdagar. Vi har haft en härlig uppstart på Ronnebybrunn, där vi både har hunnit med jobb och rekreation.

Här hemma har vi, mest Maken, hunnit en hel del. Staketet är nästan klart (jag funderar fortfarande lite runt grinden), altantrappan klar (en bit staket ska vi dock få på plats också, hur den ska se ut har vi inte bestämt än) och betongplattan är gjuten och klar (den behöver vattnas ytterligare några dagar). Bilder kommer snart:)

Vi har två kattungar kvar, som ska flytta till "egna" hem. Fiction, en underbar blåmaskad hane. Han är vaken för såväl bus som gos:). Där det händer något, där är Fiction direkt. Det spelar ingen roll om det handlar om lek eller mat. Happie, en mysig lilasköldpaddstabbymaskad hona. På kvällen då jag slår mig ner framför tv:n kommer hon direkt. Hon är en riktig knäkatt:). Hon kelar och spinner, sen slutar det med att hon somnar i mitt knä. Här finns också bilder på gång.

Dessutom letar vi ett nytt hem till Isac, vår förre avelshane, som nu är kastrerad. Han behöver också ett "eget" hem. Anledningen till detta är att han inte kommer överens med våra honor. Annars är han en underbar katt, så det var ett svårt beslut att ta. Jag tror att han skulle må bäst som ensamkatt hos någon som har mycket tid och kärlek att ge honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar